loading...
فروشگاه علمی و پژوهشی کافی نت پارسا پشتیبانی 24 ساعته
راهنمای سایت

1- با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید آنلاین و یا کارت به کارت بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید.شماره های پشتیبانی09178410293و 09386436076

2 - شما با هر کارت بانکی عضو شتاب و داشتن رمز دوم کارت خود ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانک ملت  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید و در همان جا فایل را دریافت نمائید.البته فایل ها در سریعترین زمان نیز به ایمیل شما ارسال می شود.

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل 8410293M@GMAIL.COM را بنویسید.

4 - توجه : در پایان خرید یعنی در آخرین مرحله جهت دانلود فایل بر روی گزینه بازگشت به سایت پذیرنده کلیک کنید.

مجید قاسمیان بازدید : 258 سه شنبه 26 آبان 1394 نظرات (0)

 

 

 

نوع فایل:ورد قابل ویرایش


 تعداد صفحه:43

فهرست مطالب
مقدمه    3
تجربه استفاده از روش همیار معلم در درس عربی    5
تبیین تجربه توجه به نقاط ضعف دانش آموزان    5
شرح وظایف بنده به عنوان دبیر عربی دبیرستان    7
تجربیات تدریس عربی دبیرستان    9
تجربه 1 : استفاده از روش کنفرانس در تدریس عربی    9
تجربه 2 : استفاده از روش بازگویی در تدریس عربی    9
تجربه 3 : استفاده از روش پرسش و پاسخ در تدریس درس عربی    10
تجربه 4 : توجه و بررسی نقاط ضعف دانش اموزان در یادگیری درس عربی    11
تجربه 5: نزدیکی به دانش آموزان در تدریس عربی    11
پیشنهادات بنده برای تدریس قواعد عربی    15
نقش معلم در تدریس زبان عربی    16
معایب و نقدهایی که به کتاب های عربی دبیرستان از نظر بنده وارد می باشد    17
موانع یادگیری زبان عربی حاصل تجربیات تدریس    20
مشکلات مربوط به تدریس زبان عربی    28
پیشنهادات روش های تدریس عربی    30
شیوه های ایجاد علاقه در دانش آموزان نسبت به درس عربی حاصل تجربیات تدریس    30
پیشنهادات و راهکارها برای کلاس درس عربی    34
پیشنهادات به معلمان برای تدریس بهتر درس عربی حاصل تجربیات بنده    36
نتیجه گیری    42
منابع و مآخذ    43

 
مقدمه
از سال  با شرکت در آزمونی که برای جذب در نهضت سواد آموزی بود قبول شده و از تاریخ به عنوان آموزشیار نهضت مشغول به فعالیت شدم. در مدت هفت سال و هفت ماه در نهضت سواد آموزی در روستای منطقه  بر راه تعلیم علم به نوآموزان سواد فعالیت نمودم.
در سال 1377 جذب آموزش و پرورش شده و با مدرک کارشناسی علوم قرآنی و حدیث در مدرسه راهنمایی شهر به عنوان مسئول اجرایی 2 سال فعالیت نمودم و بعد از آن مجددا به منطقه شازند برگشته و در مقطع ابتدایی به عنوان آموزگار پایه اول در سال 1379 مشغول شدم.
از آنجایی که به یادگیری در پایه اول خیلی حساس بودم کلاس 28 نفری که داشتم به بهترین نوع تدریس و جذب یادگیری نمودم و در پایان سال تحصیلی 79 تمامی دانش آموزان در امر یادگیری خواندن و نوشتن فراتر از سایر دانش آموزان پایه های دیگر بودند به حدی این دانش آموزان در خواندن و نوشتن توانا بودند که با دانش آموزان پایه های دیگر به خصوص پایه پنجم مسابقه دیکته پای تخته برگزار می شد و آنها به راحتی از کتاب پایه پنجم می نوشتند.
من معتقد بر این هستم که وظیفه معلم پایه اول از سایر پایه ها بیشتر است، چون هم باید دانش آموزان را خوب تعلیم دهد که بتوانند بنویسند و بخوانند و هم به مسائل ادبی، اخلاقی و غیر توانا سازد و آنها را در تمامی زمینه ها خلاق و توانمند ساختم.
در سال بعد با توجه به فعالیتی که داشتم به اجبار پایه پنجم را برای تدریس دادند و در سال بعد نیز پایه پنجم را تدریس نمودم و در سال 1382 تغییر مقطه دادم و به مقطع متوسطه رفتم و در سال اول به عنوان پست معاونت مشغول بودم وسال بعد به عنوان مدیر در دبیرستان صالحات حصار در منطقه شازند مشغول به فعالیت شدم و در سال مدیریت که داشتم در دبیرستان صالحات در این دبیرستان بسیار فعالیت نمودم.
دبیرستان صالحات در اول روستا قرار دارد و در جای سایه و بسیار سرد بود و آنجا گاز کشی نشده بود. با کمک مردم روستا و نوسازی مدرسه را گاز کشی کرده و بخاری گازی تهیه نمودم و مدرسه را با توجه به اینکه با بخاری نفتی خیلی بد شده بود رنگ گرده واز نظر تجهیزات گرمایی و آموزشی دبیرستان را مجهز نمودم و برای پیشرفت تحصیل دانش آموزان کلاس طرح کاهش مردودی گذاشتم و آنها را در دروس ضعیف تقویت نمودم. در حین تدریس خودم 6 ساعت موظفی تدریس عربی داشتم.
در سال مدیریتم تا 5 ماه معان آموزشی نداشتم و مدت 2 ماه دبیر ادبیات نداشتم که این دبیر درس عربی و اقتصاد و غیر را تدریس می کرد و خودم در این مدت کلاس های این دبیر را جبران کردم.
من در سال 1383 نه مدیر بلکه معاون، مربی پرورشی، دبیر و... فعالیت می کردم و در سال بعد استعفا دادم و برای تدریس به دبیرستان های مهدیه نهرمیان و فاطمیه هفته به عنوان دبیر عربی مشغول تدریس شدم و 12 ساعت در دبسریتان نهرمیان و 12 ساعت در دبیرستان فاطمیه هفته مشغول به کار شدم. از زمان تدریس تا به حالا هر سال کلاس هایم را به صورت همیار معلم گروه بندی کردم و این طرح را به اداره آموزش و پرورش ارائه نمودم. مورد قبول قرار نگرفت و 2 سال بعد همین طرح را به عنوان طرح گروه بندی اعلام کردم. برای پیشرفت کلاسهایم آنها را گروه بندی نمودم و سر گروه ها وظیفه دارند که در کلاس با گروه کار کنند و نقاط ضعف آنها را بررسی نمایند و رفع اشکال کنند.

قیمت:3000 تومان

نام و نام خانوادگي
پست الکترونيکي
شماره تلفن
توضيحات
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد مطالب این سایت چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 446
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 197
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 257
  • بازدید ماه : 1,815
  • بازدید سال : 18,213
  • بازدید کلی : 231,607
  • بانک مقالات فرهنگیان